20 Şubat 2011 Pazar

Ağız Temizliği

Ağız ve diş temizliği pek bi önemlidir. Vücudun sağlıklı ve dinç olmasından tutun da yediğiniz yemeğin tadını layıkıyla almaya kadar nice faydaları vardır. Birini öperken ağzınızın koku ve tad olarak da iyi durumda olduğunu bilmenin kendinize olan güveni de arttıracağı kesindir.


Günde iki defa diş fırçalamak yeterli. Sabahları mutlaka dil temizlenmeli, sonrasında dişler fırçanlamalıdır. Dildeki bakteriler defedilmeden yapılacak fırçalama kendimizi kandırmaktır. 


Diş macunu kullanılıyorsa tercih sabahları kullanmak olmalıdır. Mercimek tanesini geçmeyecek miktarda diş macunu kullanımı yeterli, fazlasından kaçınmak iyidir. Beğendiğiniz bir diş fırçasını kullanabilirsiniz. Tavsiyem fırçanın kıllarının uçları yuvarlak olmasıdır. Böylece diş etlerinize zarar vermezsiniz. Dişin dibinden ağzın ortasına doğru fırça kullanımı daha uygun olur. Fırçayı diş etlerine fazla temas ettirmemeye gayret edilmelidir. Bir de yatmadan hemen önce dişlerin fırçalanması yeterlidir. Yatmadan önce dişleri fırçalarken diş macunu kullanımı mide için sakıncalıdır. Gün içinde ihtiyaç hissedilirse yine fırçalanabilir ancak rutin diş temizliği için gerekli değildir. 


Yemekten sonra hemen diş fırçalamak dişler için sakıncalıdır. En az yarım saat beklenmeli ve dişler sonra fırçalanmalıdır. Bu bekleyiş anında, dişlerdeki yemekten kaynaklanan tahribat onarılır.


Diş macunu yerine doğal gülsuyu kullanılabilir. Gülsuyu kullanılır ise her fırçalamada kullanmak çok güzel olur.


Yatmadan önce dişler fırçalandıktan sonra, gülsuyu ile ağız gargara edilirse ve bir yudum gülsuyu içilirse sabah uyanıldığında ağız içindeki tad ve koku çok daha hoş olur. Yatmadan önce gülsuyu yutuluyorsa ve sabah kalkıldığında midede yanma oluyorsa, kullanılan gülsuyunun doğal olmadığı anlışılır.


Damağına düşkün insanların mutlaka dillerini temizlemesi gerekir. Tad duyusunda muazzam değişim yaşayacaklardır. Aynada dilinize baktığınızda dil üzerinde beyazlık görüyorsanız, ağız içinde bakırımsı bir tad alıyorsanız, bu dil üzerindeki bakterilerden kaynaklanmaktadır.

5 yorum:

kremkaramel dedi ki...

Son paragraf oldukça ilginç geldi. Dil üstünü temizleyen aparatlar da mevcut piyasada.

Bilge dedi ki...

İnsanlar gün geçtikçe bilinçleniyorlar. Bu yüzden dil temizleme aparatlarını bulabilmek kolaylaşıyor. Ben zamanında eczane eczane dolaşıp bulmadığımı hatırlıyorum.

Bilge dedi ki...

Bugün bir spatula aldım dil temizliği için. Çok güldüm alırken. 3 bıçaklı tıraş bıçakları gibi 3lü bir sıyırma kafası var. :)) "Hah!" dedim, "Tam tembel işi. 3 yerine bir kez çekicem."

Kullandım test ettim, oldukça da başarılı buldum. Tek kötü tarafı bu kadar çok sümüğün dilin üstünde ne işi var dedirtiyor insana. Anla yani dilin temizlenmemiş halini. :))

kremkaramel dedi ki...

Eczaneden mi aldın?
Bak bunu buldum bugün:

http://www.mailce.com/dil-temizligi-ve-agiz-kokusu-dil-nasil-temizlenir-dilinizi-temizleyin-agiz-kokusundan-kurtulun.html

Bilge dedi ki...

Evet rasgele bir eczanede buldum. Daha çok medikallerde bulunabildiğini söyleseler de bazen eczanelerde de bulunabiliyor.

Verdiğin link çok güzelmiş. Benim gibi uyduruk da yazmamışlar. Konuya bilimsel yaklaşıp doğru düzgün bilgilendirmişler.